دیدار سرکنسول جمهوری پاکستان با شهردار مشهدمقدس (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | لزوم انتقال تجربیات مشهد در حوزه خدمات شهری، فنی و مهندسی به شهر‌های پاکستان شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بوستان تندیس مشهد + پاسخ ترافیک سنگین در پل جهاد، سه‌راه خیام و تقاطع خیام در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۵۱۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بوستان برکت؛ بستری برای کشاورزی شهروندان مشهدی هوای کلانشهر مشهد امروز «سالم» است (۲۷ تیر ۱۴۰۳) افزایش ساعت کار مترو مشهد در شام غریبان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در ورودی‌های مشهد (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ویدئو | باز این چه شورش است که در خلق عالم است شهردار مشهد مقدس: عملیات اجرایی فاز اول سامان‌دهی و تجهیز بوستان «جهان‌شهر» آغاز می‌شود فراهم‌شدن امکان مشاهده آنلاین ظرفیت پارکینگ‌های مشهد در روز عاشورا (۲۶ تیر ۱۴۰۳) آماده‌باش نیرو‌های فضای سبز محدوده حرم رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی حریق کارگاه چوب در جاده کلات (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ۲۶۰ هیئت مذهبی در مشهد مجوز فعالیت دارند عزاداری ظهر تاسوعا در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد + تصاویر فرماندار مشهد خبر داد: تامین زیرساخت‌های خدماتی و امنیتی برای زائران حسینی ۸۰۰ ایستگاه صلواتی به‌مناسبت ماه محرم در مشهد برپا شده است پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشور | صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان انتصاب سرپرست شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با رئیس مجلس استان نجف تعطیلی بازار‌های سیار و ایست‌کار‌ها در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۳ در مشهد سامان‌دهی غرفه‌های شهرداری مشهد در بوستان‌های سطح شهر
سرخط خبرها

بهره برداری از فاز نخست کمپ حسن آباد مشهد تا سه ماه آینده | اسکان و درمان بیش از ۳۰۰۰ معتاد متجاهر

  • کد خبر: ۴۱۷۵۳
  • ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
بهره برداری از فاز نخست کمپ حسن آباد  مشهد تا سه ماه آینده | اسکان و درمان بیش از ۳۰۰۰ معتاد متجاهر
فاز اول کمپ حسن آباد که تا ۸۱ روز آینده به بهره برداری می‌رسد قرار است محیطی مناسب برای جمع آوری، اسکان و درمان بیش از ۳۰۰۰ معتاد متجاهر شود.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ شهر مشهد به دلیل وجود مضجع نورانی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) سالانه میزبان خیل عظیمی از زائران سراسر ایران و دیگرکشور‌های جهان است و شایسته نیست که محل بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی، به ویژه در موضوع معتادان باشد. ازاین رو طی سال‌های گذشته دستگاه‌های مختلفی برای کاهش این آسیب اجتماعی و کمک به درمان معتادان، به ویژه معتادان متجاهر پا به میدان گذاشته اند؛ اما تاکنون این اقدامات نتیجه‌ای درخور توجه نداشته است.

یکی از ایرادات اساسی‌ای که متوجه این موضوع می‌شود نبود فضای کافی برای جمع آوری، اسکان و درمان این قشر آسیب دیده است. ازاین رو شاهدیم که این افراد در نقاط مختلف شهر، به ویژه در نقاط حاشیه‌ای در وضعیت اسف باری به سر می‌برند.

مدیریت شهری مشهد که به عنوان معین اقتصادی شهرستان مشهد از سوی استانداری خراسان رضوی انتخاب شده است علاوه بر فعالیت‌های ذاتی خود که همان رسیدگی به وضعیت شهر از نظر خدماتی، تدوین قوانین مختلف شهری و شهرسازی و توسعه و آبادانی شهر است، در حوزه اجتماعی هم ورود پیدا کرده و یاریگر دستگاه‌های متولی حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بوده است.

شروع از ۲۴ تیر

درهمین راستا ۲۴ تیرماه امسال بود که مدیریت شهری مشهد با همکاری استانداری خراسان رضوی اقدام به ایجاد کمپ یا همان اردوگاه درمان معتادان متجاهر در حسن آباد و در مجاورت مجموعه ورزشی ثامن کرد و مراسم گلنک زنی این اردوگاه که قرار است در چند فاز انجام شود با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر مشهد و دیگرمدیران شهری و استانی برگزار شد. در گام اول این پروژه قرار است محیطی مناسب برای نگهداری و درمان ۵۰۰ معتاد متجاهر ایجاد شود. البته این تمام ماجرا نیست و گام نهایی برای اردوگاه حسن آباد، جمع آوری، اسکان و درمان بیش از ۳۰۰۰ معتاد متجاهر است.

به گفته محمدحسین صالحی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی، تا پایان سال ۹۸ ظرفیت شهر مشهد برای نگهداری از معتادان متجاهر برای ۱۸۰۰ نفر بوده است که با همراهی مدیریت شهری مشهد و البته دیگردستگاه‌ها تا پایان امسال ظرفیت مراکز نگهداری از این معتادان به بیش از ۵۰۰۰ نفر خواهد رسید.

فاز اول، در ۱۳۵ روز

مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های زیربنایی شهرداری مشهد درباره آخرین وضعیت احداث اردوگاه حسن آباد، در گفتگو با شهرآرا اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه در تاریخ ۲۴ تیرماه امسال آغاز شد و براساس برنامه زمان بندی قرار است فاز اول این پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان طی بازه زمانی ۴ تا ۵ ماه، یا به صورت دقیق‌تر ۱۳۵ روز، به بهره برداری برسد.

سید محمود ریحانی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه ۲۱ درصد است، ادامه داد: این پروژه به صورت مشارکتی ۶۰ به ۴۰ درصد است. بدین صورت که ۶۰ درصد از هزینه‌های اجرایی این پروژه در فاز اول، که ۶ میلیارد تومان می‌شود، برعهده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و ۴۰ درصد هم با رقم اعتباری ۴ میلیارد تومان با شهرداری مشهد است که لایحه این مبلغ را هم آماده کرده ایم و به زودی برای تصویب به شورای شهر ارائه خواهیم داد. وی افزود: این فعالیت طبق توافقات صورت گرفته بین شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی است. شهرداری مشهد امروز به عنوان معین اقتصادی شهرستان شناخته می‌شود.
 
ازاین رو براساس توافقاتی، بخشی از پروژه‌ها خارج از محدوده شهری مشهد هم مانند پروژه احداث اردوگاه معتادان متجاهر، احداث جاده حسن آباد، احداث ۷۵ متری رضویه با مشارکت شهرداری مشهد صورت گرفته است. ریحانی درباره اقدامات اجرایی انجام شده برای احداث اردوگاه حسن آباد گفت: در این سایت قرار است ساختمانی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع احداث شود. همچنین عملیات بازپیرایی یک سوله موجود در این سایت نیز انجام خواهد شد و به تعداد چشمه‌های سرویس بهداشتی هم افزوده می‌شود. البته محوطه سازی بخشی از سایت هم بر عهده شهرداری مشهد است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->